Omkring 40 000 brittiska järnvägsarbetare strejkade på onsdagen för löner och jobb, en månad efter deras största strejk på 30 år, mitt i Storbritanniens köpkraftskris.
Järnvägsfacket RMT kallade ut en 24-timmarsstrejk efter en historisk tredagarsstrejk i slutet av juni, i hopp om bättre lön inför den stigande inflationen i landet, som kan överstiga 11 % i slutet av året.
Detta är en brännande fråga som efterträdaren till premiärminister Boris Johnson, som avgick den 7 juli efter en rad skandaler och lögner, kommer att behöva ta itu med. Chefsdiplomaten Liz Truss och tidigare finansminister Rishi Sunak är de två finalisterna i kapplöpningen om att efterträda honom.
På grund av strejken kommer endast ungefär vart femte tåg att gå på onsdagen, över ungefär hälften av nätet, med vissa områden som inte ser några tåg alls under dagen.
Strejken har också påverkat Eurostar-tåg, vilket orsakat inställda och tidtabellsändringar.
Utöver denna åtgärd kommer RMT- och TSA-facket att inleda samordnade strejker den 18 och 20 augusti och RMT har aviserat en strejk på Londons tunnelbana den 19 augusti.
RMT:s generalsekreterare Mick Lynch sa att hans fackförenings medlemmar var mer beslutsamma än någonsin att få högre lön, anställningstrygghet och bra arbetsvillkor.
Han sa att det statligt ägda Network Rail hade ”ingen förbättring av sitt tidigare löneerbjudande”.
Transportminister Grant Shapps attackerade fackföreningarna och anklagade dem för att öka strejker och hot om strejker till nackdel för tusentals användare.
”Vi måste göra mer för att stoppa dessa mycket militanta extremvänsterfackföreningar från att störa vanliga människors vardag”, sa ministern på SkyNews på onsdagen.
Strejken kommer sannolikt att göra det svårare för fansen att ta sig till damernas EM-semifinal när Tyskland och Frankrike möts på Stadium MK i nordvästra London på onsdagskvällen.